Най-популярната видео услуга предлага впечатляваща колекция от съдържание. YouTube също така предлага много наични за монетизиране на видео клиповете. Някои от най-популярните автори генерират милиони долари приходи, заради своята активност в платформата. Ако сте членове на Partner Program може да генерирате печалба от реклами и трафика на вашите клипове.
Това е най-големият източник на приходи за инфлуенсъри и авторите на съдържание в YouTube. Компанията също работи в посока, която да предложи повече инструменти за монетиризране в платформата. От BGR поканиха осем потребители с над 1 млн. последователни, за да разкрият повече за печалбата, която може да възнаграждава активността ни в YouTube.
Потребител с името Andrei Jikh поддържа финансов канал в YouTube, който има над 1.7 млн. последователи и твърди, че е спечелил $1.6 млн. през последните три години. Друг популярен профил на авторката на лайфстайл съдържание Tiffany Ma, която генерира около $11 500 месечно.
Създателите на видео клипове е необходимо да имат поне 1000 последователи и над 4000 часа гледаемост на профила през последната година, за да бъдат финансирани от YouTube. Преминаването на този лимит позволява да се кандидатства за включване в Partner Program, с който се генерират приходи от реклами, платени абонаменти и членство в канали.
Рекламодателите плащат на всеки 1000 показвания на реклама, като YouTube задържа 45% от приходите, а авторите получават 55% от сумата. Друг важен фактор е т.нар. „CPM Rate“, който показва печалбата за авторите от 1000 гледания на видеоклип след таксата за YouTube.
Каналите свързани с виртуални валута провокират по-голям интерес сред рекламодателите и респективно са предпоставка за повече приходи.