Силвия, мениджър по стратегиите на кръщаването на модели в департамента по маркетинг на Renault, разкри тайни „от кухнята“ за работата на този отдел и своята роля в „изследването на имена“.
Принципите на подбора
Няколко десетилетия имената на автомобилите на марката са започвали с буквата R (от Renault), след което е идвало някакво числов. Но с времето повечето модели започнали да получават „живи“ имена – те са по-убедителни и по-добре се запомнят, смисленото име винаги предизвиква емоционален отзвук.
„Живите“ имена позволяват да се експериментира с тяхната дължина и звучене.
Кратките имена, като Clio и ZOE, подхождат за компактните, градски, динамични автомобили. А дългите и солидните, като Talisman, работят добре за големите модели от представителния клас, обяснява Силвия.
Някои имена излизат извън предела на първоначалните концепции и са станали част от автомобилната история. Например, Espace (пространство от френски) отразява вместимостта на салона, а Twingo въплъщава взривната енергия и динамиката на модела.
Имената, с които автомобилът излиза на пазара, винаги са резултат от многогодишни обмисляния и търсене.
Екипът на Renault, занимаващ се с маркетинга, дизайна, разработката на концепции за продуктите и юридическите въпросни, тясно си сътрудничат един с друг, а понякога се обръщат за помощ и към бранд агенции.
Всичките имена трябва да съответстват на автомобили, техните преимущества и обещанията, които се дават на клиентите.
Три основни метода за подбор
Първо, може да се обърнем към „класиката“ и да изберем име, което свързва миналото на марката с бъдещето. Например, в Renault взимат оригиналното име Mégane и го осъвременяват, превръщайки го в Mégane E-TECH Electric – новият технологичен хечбек, който ще излезе на пазара в началото на 2022 година.
Втори, може да вземем име от постоянно попълващият се списък с патентовани имена на Renault.
Трето, новите имена се измислят в хода на творческото търсене.
Изводи
Първоначалният списък с десетки имена постепенно се намалява въз основа на редица юридически, лингвистични и културни експертизи във всичките страни, където ще се продава автомобилът. В окончателния списък попадат три имена. Те се представят на топ мениджмънта и на генералния директор, които взимат окончателното решение.