Основните версии, по които работят разследващите за тежката трагедията с автобуса, който се запали на АМ „Струма“, са две. В огъня загинаха поне 45 души.
„Трагедията е непоправима, а последствия са тежки. Проблемите, които водят до такива тежки последици, са комплексни.
Онова, което трябва да се провери първо – автобус, който идва от Истанбул, задължително трябва да бъде с двама шофьори.
Ако е пътувал с един шофьор, претоварването е изключително голямо, съответно рискът от подобни неща расте главоломно“, посочи председателят на Асоциация „Автобусни превозвачи“ Петър Захариев в ефира Bulgaria ON AIR.
Някои от свидетелите са чули силен взрив, обясни той. А причината за него може да бъдат туби с нафта.
„Моля, вещите лица, които споменават, че въпросният шофьор е превозвал туби с бензин, да се коригират, защото няма автобус на бензин. Всички автобуси са с дизелови двигатели. И евентуално може да си е купил преди това евтина нафта“, добави Захариев.
Той уточни, че трябва да се установят реалните причини. Не изключи и възможността мантинелата да е била недостатъчна или прекалено ниска.
„Работният ден на шофьорите може да бъде 8-9 часа и дори повече. Почивката задължително е 45 минути след 4 часа управление. В случая това ще се провери лесно, зависи какъв е автобусът все пак“, обясни Захариев.
„Превозвачите знаем кой от нашите колеги кара „през просото“. Можем да предотвратим в зародиш много неща. Пътуването до Турция с един шофьор от гледна точка на превозвача е меко казано престъпление“, категоричен бе той.
По думите му шофьорът е длъжен, ако ситуацията на пътя е критична, да спре.
„Длъжен е да го направи, когато е критична ситуацията. Да обясни на пътниците, че условията не позволяват да се пътува, че рискът е прекалено голям. Ако шофьорът в случая е бил един, той вече тотално е бил преуморен“, изтъкна Захариев.
„Трябва да седнем и да продължим промяната, както политиците казват. Разчитаме, че с новия министър на транспорта ще имаме общи допирни точки“ , посочи той.