Социални мрежи от години задават тенденциите в уеб пространството. Независимо от мнението ви за Facebook е факт, че услугите от този тип са важен фактор в ежедневието за милиони хора. Колкото по-активни сме в своите профили, толкова по-голям рекламен интерес представляваме за Facebook и мрежата им от партньори.
Понякога това може да крие неочаквани рискове.
Най-голямата социалната мрежа стана жертва на хакери скоро, когато в продължение на 6 часа нямаше достъп до услугите на Facebook. Това е поредният случай, в който доверието на потребитетелите бе изправено пред изпитание.
Ново проучване на маркетинговата агенция Callsing потвърждава за развитието на тези тенденции, като 54% от участниците споделят, че не смятат за сигурен начина, по който се съхранява личната им информация. Съмненията им са свързани с бизнес методите за генериране на приходи от компании като Facebook, информира VentureBeat.
Изследването също така показва, че 51% от участниците признават, че нямат доверие на мобилния оператор, с който имат абонамент. Това е провокирано от страхове, че данните им не се съхраняват безопасно. 33% от потребителите казват, че губят вяра в компании, които станат жертва на хакери или зловреден софтуер.
Любопитен факт, е че по-малко от половината анкетирани изразяват опасения в съхранението на данните им в банковите институции, с които работят. Рекламните компании и онлайн тракерите използват все по-усъвършенствани методи, с които създават уникални ID номера на базата на активността на всеки потребител.
Потребителите основателно опитват да се предпазят и от подобни методи за следене онлайн.
Oще от Digital: Защо трябва да игнорираме броя на „харесванията“ в социалните мрежи