Таблетите са един от редките примери за продуктова категория, на която пандемията се отрази благоприятно. Положителните трендове, които започнаха с разпространението на COVID-19 бяха свързани предимно с транзицията към дигитални форми на работа и обучение. Анализаторите предупреждават, че продажбите на таблети започват да възвръщат нормалните си стойности.
Прогнозите им се потвърждават напълно от последния доклад на IDC, която разкрива, че през третото тримесечие е отчетен спад от 9.
4% в продажбите на таблети. Общият брой доставки достига до 42.3 млн., което е с над 4 милиона по-ниска стойност, спрямо същия период преди година, когато бяха отчетени 46.7 продажби.
Аpple продължават да бъдат най-популярният бранд, тъй като притежават 34.6% дял, благодарение на 14.7 млн. продажби на iPad през третото тримесечие. Така компанията изпреварва Samsung, които генерират 17.7% от доставките за същия период.
Аmazon е третият най-голям производител и продава 4.7 млн. таблета, което е достатъчно за 11.1% дял на световния пазар. Lenovo са вторият популярен бранд сред Apple, който успява да отчете ръст в доставките през третото тримесечие. Конкретните стойности показват 2.1% увеличение в продажбите, в сравнeние с 4.6% ръст, отчетен от iPad.
Сериозен спад в доставките отчитат и хромбуците, където са продадени с 29.8% по-малко устройства през третото тримесечие. С оглед тенденциите през последните няколко тримесечия тези цифри не са толкова стряскащи. Развитието на пазара на таблети и хромбуци, обаче е индикация за важна промяна в стратегията на Google.
Компанията е изместила фокуса си от Chrome OS и ориентираните към таблетите функции, тъй като разработва Android 12L. Новата платформа ще е оптимизирана специално за устройствата с по-големи дисплеи и ще предложи много по-добри възможности за мултитаскинг.