Технологичната индустрия е изправена пред множество предизвикателства, Стабилизирането от пандемията бе наследено от проблеми с доставките на хардуер. Продължаващата криза с недостига на компоненти няма да бъде разрешена преди втората половина на 2022г. Водещите брандове по различен начин се справят с неочакваната ситуация.
Засегнати са ключови пазарни сегменти, сред които смартфоните и автомобилите.
Пазарни наблюдатели от IDC сега публикуваха традиционния си доклад, който разкрива актуалните тенденции при компютрите. Данните обхващат третото тримесечие и показват оптимистични резултати на фона на хардуерната криза, съобщава SlashGear.
IDC отчитат продажбите на 86.7 млн. устройства в периода юли-септември, включително десктопи, лаптопи и работни станции. Тази стойност представлява 3.9% ръст на годишна база и регистрира шесто поредно тримесечие с минимален ръст в продажбите.
Водещите производители опитат да компенсират недостига на компоненти, като фокусират стратегията си в стратегически пазари, които предлагат най-добри възможности за растеж. Транзицията към виртуални средства за комуникация, работа и обучение е тренд, който също е ключов за бизнес стратегиите на големите имена в индустрията.
Lenovo притежават 22.8% дял в пазара на компютри през третото тримесечие и така отчитат 3.1% ръст в продажбите. HP са втория най-голям производител за периода със 17.6 млн. доставки и 20.3% пазарен дял. За разлика от най-големия си конкурент, обаче компанията отчита 5.8% спад в продажбите.
Третата позиция е на Dell, които продават 15.1 млн. устройства и генерират 17,5% дял през третото тримесечие. Следващите две компании, които допълват първите пет са Apple и Asus които доставят съответно 8.8% и 7% от световните продажби за третото тримесечие на 2021г.