Колко струва на Facebook да остави 3 млрд. потребители без услугите си за 6 часа

Популярните приложения на компанията станаха обект на неочакван срив, който остави милиони потребители извън личните им профили. Проблемът обхвана целия свят и също така засегна Messenger и Instagram, но също и WhatsApp. Усилената работа на екипите на компанията бе възнаградена само няколко часа по-късно, тъй като вече е възстановен достъпа до засегнатите акаунти.

Факт е, че не за първи път Facebook става обект на подобен срив, но обикновено това се случва за много по-кратък период от време.

От компанията използваха своя официален блог, за да поднесат извинение на своите многобройни потребители. Facebook съжаляват за причиненото неудобство особено за бизнеса, които разчитат на своите услуги, за да генерират приходи.

Публикацията разкрива и любопитни детайли за причините предизвикали блокирането на достъпа до приложенията. Основното обяснение е конфигуриране на рутерите, което създава затруднения с достъпа до Messenger, WhatsApp, Instagram и OculusVR в много държави по цял свят, съобщава TheVerge.

 

 

Facebook не публикуваха допълнителни детайли за техническата неизправност. Все пак компанията отхвърли опасенията, че е станала жертва на хакери. Личната информация на потребителите също така не е засегната от срива, който продължи около 6 часа. Настройването на рутерите води до прекъсване на мрежовия трафик, което нарушава начина, по който си комуникират центровете на данни използвани от Facebook.

Спирането на услугите им, обаче има и сериозни финансови измерения. Основният източник на приходи на компанията са рекламите и това не е тайна за никого.  Експерти на Snopes използват последните финансови резултати на Facebook, за да изчислят, че загубите от спрения достъп са около $3700 на всяка секунда.

Това означава, че социалната мрежа губи $220 хил. на минута или $13 млн. на час. Невъзможността да се логнем в профилите за период от шест часа формира загуба от порядъка на $79 млн. за Facebook.

 

Oще от Digital: Какво ще представлява бъдещето на Facebook – метавселената