Въпреки усилията си производителите не успяват да се справят с недостига на компоненти. Кризата в хардуерната индустрия ще продължи поне още няколко тримесечия. Компаниите не само са изправени пред икономически загуби, но също така не могат да представят нови продукти.
Ограниченията обхвaщат много технологичния сектор, включително смартфоните, видео картите, но също и автомобилите.
Производителите в този пазарен сегмент са изправени пред сериозни предизвикателства. Проучване на консултантската фирма AlixPartners разкрива, че ще бъдат създадени със 7.7 млн. по-малко нови модели през 2021г.
Още през май анализаторите предвидиха индустрията да загуби около $110 млрд. заради затрудненията с доставките на хардуер. Тогава очакванията бяха за спад в производството с около 3.9 млн. нови автомобили. Актуалната прогноза е за финансови загуби в размер на поне $210 млрд., информира BusinessInsider.
Ревизираната оценка е причинена от влошаване на кризата и задълбочаване на проблемните в световен мащаб.
‘
С наближаването на края на годината увеличението на цените на суровините се запазва, а не отслабва. Така например търговците в САЩ имат около 20 дни доставки на превозни средства, което е приблизително два пъти по-малко от стандартните нива. Очакванията ситуацията да се нормализира през четвъртото тримесечие изглежда няма да се реализират.
В крайна сметка кризата не само намалява наличното количество нови автомобили, но също така оскъпява производството им, което респективно влияе на търсенето. Някои търговци дори наемат автомобили под наем, за да ги покажат в своите шоуруми, заради продължаващата криза в този сектор.
Положителни тенденции в автомобилната индустрия не се очакват преди началото на следващата година.