Samsung превърнаха Galaxy Z серията в най-атрактивния бранд за гъвкави смартфони в индустрията. Корейският производител отделя сериозни средства за разработка на нови технологии, които да подобрят дизайна на устройствата. Една от най-интересните иновации са Ultra Thin Glass (UTG) стъклата, които предпазват чувствителните на външно влияние гъвкави дисплеи.
Стратегията на Samsung е свързана с разработката на гъвкави смартфони, които имат два различни форм фактора.
Samsung Galaxy Z Fold 2 може да разгръща като книга и да се използва като таблет. В същото време Galaxy Z Flip предлага компактни размери и класически Clamshell дизайн. По този начин компанията опитват максимално да се възползват от интереса на потребителите към новосъздаващата се пазарна ниша.
Гъвкавият бизнес модел позволи на Samsung да доминират сегмента на гъвкави смартфони през 2020г. Според данните на анализатори от Counterpoint Research в световен мащаб са продадени около три милиона устройства с този дизайн през изминалата година. Samsung притежават 88% дял и изпреварват сериозно своите конкуренти.
Пазарните наблюдатели очакват в световен мащаб да се продадат над 9 млн. смартфона с гъвкави дисплеи през настоящата година. Прогнозите са за изумителен ръст, който ще увеличи десетократно продажбите в този сектор до края на 2023. Samsung се очаква да доставят над 75% от всички устройства в глобален мащаб, което означава 22 млн. от всички 33 млн. продажби през 2023.
Приблизително по същото време се очаква Apple също така станат част от все по-популярната категория на гъвкави смартфони. Китайските производители като Xiaomi, Oppo и Vivo на свой ред ще допринесат за високите продажби през следващите години. Всичко това ще намали цената и ще доведе до ново поколение достъпни смартфони с гъкави екрани.