Skoda разкри технически подробности за новата Fabia СНИМКИ

През май чешката марка показа четвъртото поколение на Skoda Fabia. Сега автомобилът е почти готов да се появи в европейските автосалони. В навечерието на това събитие Skoda реши да предостави повече подробности за характеристиките и двигателите на модела.

Новата Skoda Fabia ще се предлага с пет двигателя от последното поколение EVO на VW Group, отговарящи на стандартите за емисии Euro 6d.

Повечето двигатели и скоростни кутии за хечбека на Skoda ще се произвеждат в Чехия.

Но основната характеристика на новия автомобил е пробегът след зареждане. Според производителя с четири от петте налични двигателя и опционален 50-литров резервоар Skoda Fabia 2022 ще може да измине над 900 км без зареждане с гориво. Изключение по всяка вероятност е 1,5-литровият TSI.

За четвъртото поколение на модела на Skoda се предлагат изключително бензинови двигатели. Дизелови, хибридни или plug-in хибридни версии няма да се предлагат за новия хечбек.

В същото време средният разход на гориво ще бъде от 4,9 до 5,6 литра на 100 км. Тези стойности са постигнати чрез оптимизиране на коляновия вал и модифицирана система за циркулация на водата около цилиндровата глава за по-добро охлаждане. 

Базовият двигател е 1,0-литровият MPI с мощност 64 к.с. или 79 к.с. Тази Fabia ще се нуждае от почти 16 секунди, за да ускори от 0 до 100 км/ч, и ще развива максимална скорост от 172 км/ч.

Освен това ще има 1,0-литров трицилиндров мотор с турбокомпресор, генериращ 94 к.с. или 109 к.с. Агрегатът работи в заедно с шестстепенна механична или опционална седемстепенна роботизирана предавателна кутия. 1.0 TSI е най-екологичният вариант със среден разход на гориво от 4,9 литра на 100 км.

Най-мощният от петте двигателя, предлагани от Skoda, е 1,5-литровият TSI с технология за активно управление на цилиндрите. Мощността му е 148 к.с. Агрегатът е съчетан със седемстепенна роботизирана скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч на новата Fabia с този двигател отнема 8 секунди. Максималната скорост е 225 км/ч.

Освен това новото поколение на хечбека ще се предлага с две допълнителни опции за окачване. Пакетът за офроуд Rough-Road превръща хечбека в градски кросоувър със защитена долна част, модифицирано окачване и специални пружини за по-голяма издръжливост, както и 15 мм по-голям пътен просвет в сравнение със стандартната версия.

При желание автомобилът може да бъде оборудван със спортно окачване с по-твърди пружини, снижено със същите 15 мм. По всяка вероятност подобен пакет би имал смисъл с двигателя 1.5 TSI от най-високия клас. 

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!