Китайските производители на смартфони традиционно разчитат на внушителния локален пазар, за да разширяват пазарния си дял за сметка на конкурентите си от западните държави. Xiaomi e бранд, който се развива със стабилни темпове и опитват активно да бъдат предпочитан избор сред европейските потребители. Стратегията на компанията вече дава доста ефективни резултати.
Китайският производител отчита ръст в продажбите си няколко поредни тримесечия, като Xiaomi вече е най-големият производител на европейския пазар за смартфони.
Разнообразното портфолио във всички ценови класове осигурява на компанията достатъчно гъвкав модел, за да се конкурира дори Samsung и Apple. Вече ви съобщихме, че Xiaomi са втория най-големия производител за второто тримесечие.
Резултатите на компанията показват, че ще продължат да бъдат фактор в пазара на смартфони в Европа. Поредното потвърждение за успеха на китайския бранд е изкачването на Xiaomi в престижната класация Fortune Global 500, информира freepressjournal.
Компанията попада за трета поредна година в списъка и сега е позиционирана на 338-то място. Това представлява позитивен ръст от 422-та позиция на Xiaomi в миналогодишното издание на Fortute Global 500. Изкачването със 82 позиции в списъка е възможно благодарение на 19.6% ръст в приходите на годишна база.
Финансовите резултати показват, че Xiaomi са отчели $12 млрд. приходи за първото тримесечие на 2021г., което е 54.7% ръст, спрямо същия период преди година. Нетната печалба е $965 млн. или 163.8% повече от резултатите отчетени през 2020г.
Други технологични компании на челни позиции в списъка са Apple (#6), Samsung (#15), Аlphabet (#21), Foxconn (#22) и Sony (#88).