Китайският производител продължава да е лидер в пазара на смартфони и успя да разшири позициите си в нови пазарни сегменти през първата половина на 2021г. Разнообразното портфолио на Samsung от смартфони, телевизори, умни часовници, аудио аксесоари предоставя гъвкавост на бизнес модела, с която могат да се похвaлят много малко компании.
Финансовите резултати от последното тримесечие потвърждават солидните позиции на корейския гигант. Oфициалните данни разкриват, че Samsung са отчели консолидирани приходи в размер на 63.
67 трилиона китайски вона KRW ($55.5 млрд.). Оперативната печалба за второто тримесечие достига до 12.57 трилиона китайски вона ($10.97 млрд.).
По този начин Samsung успяват да увеличат с 20% своите приходи и да генерират с 54% ръст в оперативната печалба, спрямо същия период през 2020г. Най-добро представяне отчита дивизията за полупроводници. Високата цена на DRAM/NAND памет и увеличаващото се търсене също допринасят за финансовите резултати на Samsung през второто тримесечие на 2021г., съобщава SamMobile.
Мобилната дивизия на корейския гигант е засегната недостига на компоненти и проблеми с производствените линии във Виетнам. Това е причината приходите от Mobile Communication Business да достигнат до 3.24 трилиона корейски вона ($2.82 млрд.) през април-юни 2021г. В същото време дивизията за полупроводници допринася с 6.93 трилиона KRW ($6.04 млрд.) за оперативната печалба.
Увеличението в продажбите на мобилния бизнес е 9%, спрямо 2022г., но са с 22% по-ниски, в сравнение с предходното тримесечие. Печалбата на тази дивизия е със 66% повече от второто тримесечие, но отчита спад от 26%, в сравнение с първото тримесечие на 2021г.
Компанията е получила еднократно плащане в размер на $1.11 милиарда през второто тримесечие, което най-вероятно е глоба на Apple за неизпълнени поръчки в договора за доставка на OLED дисплеи. Само след броени дни ще се проведе голямо събитие, на което ще видим гъвкави смартфони от Galaxy Z серията и нови умни часовници на Samsung.