Гъвкавите дисплеи предизвикват невероятен интерес сред производителите и крайните потребители. Samsung и Huawei бяха първите големи компании, които представиха смартфони като Galaxy Fold и Mate X, които създадоха изцяло нова продуктова категория.В следващите месеци се очаква да ще видим премиерата на гъвкави смартфони и от Google, Xiaomi, Oppo.
Нов доклад на анализатори от компанията за маркетингови проучвания Omdia разкриват, че продажбите в този сектор ще достигнат до 57 млн.
през второто тримесечие на 2021г. Прогнозните стойности очертават 35% спад, в сравнение с резултатите отчетени в периода януари-март 2021г.
Ако сравним представянето с първото тримесечие на миналата година ръста в доставките е 54%, съобщава TheElec. Основните причини за спада в продажбите на гъвкави OLED дисплеи, спрямо първото тримесечие са традиционно ниската активност и слабите продажби на устройствата на Apple.
Данните в проучването на Omdia показват, че баланса на силите между водещите производители в тази пазарна ниша остава непроменен през второто тримесечие.
Samsung Display се очаква да реализират 39.1 млн. продажби в тримесечието, което свършва на 30 юни. Това означава спад от 42.8%, спрямо първите три месеца на годината и увеличение от 61.6%, в сравнение със същия период през 2020г. Вторият най-голям производител е LG Display, които сe oчаква да доставят 10.6 млн. дисплея и така регистрират 41.1% спад от януари-март, както и 55.% ръст на годишна база.
BOE Теchnology, CSOT, VIsionox и Tianma допълват списъка с най-големите компании в сегмента на. гъвкави OLED дисплея през второто тримесечие на календарната година. Експертите от Omdia очакват доставките да бъдат разпределени по следния начин: BOE (7.9 млн), СSOT (3.1 млн.), Visionox (2.1 млн.) и Tianma (2.1 млн.)
Третото тримесечие ще е свързано с премиерата на стратегически продукти от водещите брандове, които вероятно ще стимулират търсенето и високите продажби на гъвкави OLED дисплеи в световен мащаб.