Lenovo отчете рекордни резултати за последното тримесечие на 2020г.

Lenovo обяви днес рекордни резултати за четвъртото тримесечие и изминалата финансова година и значителен ръст във всички сфери на бизнеса си. Резултатите потвърждават устойчивостта и способността на Групата да постига балансиран, последователен и устойчив растеж, тъй като тя продължава да се развива и трансформира в съответствие със своята корпоративна 3S стратегия – Smart IoT, Smart Infrastructure и Smart Solutions.

Приходите от последното за 2020г. тримесечие са нараснали с 48% на годишна база, достигайки 15,6 млрд щатски долара.

Групата отчита и най-високия си темп на растеж от 2 години насам – с приходи преди данъци в размер на 380 милиона щатски долара и нетен доход от 260 милиона щатски долара – съответно 392% и 512% ръст. Резултатите за четвъртото тримесечие допринасят и за успешната финансова година като годишните приходи бележат ръст с над 10 млрд щатски долара. Печалбата е нараснала още по-бързо като приходите преди данъци са почти 1,8 млрд щатски долара, а нетният доход – 1,2 млрд щатски долара, което се равнява на повече от 70% ръст на годишна база.

Съветът на Директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент от 3,09 американски цента или 24 хонконгски цента на акция за финансовата година, приключила на 31 март 2021 година.

 

 

Рекорд за четвъртото тримесечие, воден от двуцифрен ръст на приходите във всички основни бизнеси:

  • Най-доброто четвърто тримесечие за PC & Smart Devices (PCSD) с приходи 12,4 млрд щатски долара, ръст от 46% на годишна база и рекордна рентабилност от 6,7%.
  • Всички региони реализираха висок двуцифрен ръст на приходите в PCSD бизнеса, а обемът в продажбите на PC надрасна пазара, затвърждавайки първото място на компанията в бизнеса с персонални компютри.
  • Доставките на таблети нараснаха със 157% на годишна база – около три пъти по-бързо от конкурентите на пазара.
  • Висок ръст бележат и сегментите Gaming, Thin & Light, Chromebooks, Visuals, които продължават да надрастват пазара и да осигуряват двойни до трицифрени темпове на растеж.
  • Приходите от Mobile Business Group (MBG) регистрираха висок растеж с повече от 86% на годишна база, достигайки до 1,54 млрд щатски долара и рекордно висок приход преди данъци от 21 милиона щатски долара след придобиването на Motorola.
  • Разширените връзки с превозвачите и силното продуктово портфолио, включващо и 5G продукти, доведоха до нарастване с трицифрена скорост на обема на продажбите в Северна Америка, Европа и Азиатско-Тихоокеанския регион.
  • Пазарният дял на смартфоните в Латинска Америка достигна рекорд от близо 21%.
  • Приходите на Data Center Group (DCG) също отбелязоха ръст с 32% на годишна база до 1,6 млрд щатски долара. Това е петото поредно тримесечие на растеж. Рентабилността също показва подобрение с 4.4 пункта на годишна база.
  • Бизнесът с облачни услуги също е нараснал със 73% на годишна база и с 61 точки премия за пазара.
  • Рекордно високите приходи за четвъртото тримесечие бяха постигнати и в сферите Server, Storage, Software Defined Infrastructure, Software и HPC/AI със 73% на годишна база.
  • Edge продуктите също показват признаци за бъдещ растеж.
  • Transformation бизнесът също постига рекорден ръст, подхранван от продължаващия силен растеж на приходите от услуги и софтуер с 44% на годишна база. Приходите от DaaS и TruScale услугите почти са се удвоили, а тези от Solutions са нараснали с 65% за година.

 

 

Високите резултати за финансовата година се подхранват благодарение на компетенциите на Lenovo и следването на ясна стратегия, представянето на иновативни продукти, оперативно съвършенство и глобално-локален модел:

  • За пръв път приходите на Групата бележат ръст от над 60 млрд щатски долара, добавяйки повече от 10 млрд, или 20% ръст на годишна база само за една година.
  • Intelligent Devices Group (PCSD и MBG) и Data Center Group постигат ръст от съответно 20% и 15%.
  • Приходите от Software and Services нарастват два пъти по-бързо, а общите приходи на Групата са почти 40% на годишна база, стигайки рекордните 4,9 млрд щатски долара, което представлява 8% от общите приходи за Lenovo.
  • компании в света от Boston Consulting Group – 25 място от 50.

Бизнес перспективи:

Предизвикателствата от финансовата 2020/2021 година продължават в различна степен и през новата година. Въпреки това, с постоянните промени на пазара, които се увеличават през последната година, перспективите на Групата за останалата част от 2021 г. и финансовата 2021/2022г. остават положителни. Промените през последната година доведоха до три основни тенденции, от които Групата се възползва. Първо, надграждането на потреблението, защото потребителите прекарват повече време на своите устройства, купуват повече и надграждат по-често. На второ място, промените в инфраструктурата. Потребителите преминават към закупуване на цялостни инфраструктурни решения. И накрая, подобряването на приложенията и интелигентната трансформация, съпровождана от изкуствения интелект. Доказаните резултати на Lenovo както и новата организационна структурата успяха да отговорят на оформящите се нужди на потребителите, което ще укрепи допълнително способността на Групата да води дългосрочен, устойчив растеж

 

TagsLenovo