Отчетоха ръст в продажбите на SSD дискове спрямо HDD дисковете през първото тримесечие на 2021г.

SSD дисковете продължават да се превръщат в предпочитан избор за все повече потребители. Цената им вече не е толкова висока, което ги превръща в още по-добра алтернатива на традиционните хард дискове. Увеличаването на капацитета за съхранение, който предлагат SSD-тата също допринася за популярността им на световния пазар.

Последният доклад на анализатори от Trendfocus разкрива, че през първото тримесечие на годината SSD реализират повече продажби в съотношение 3:2, спрямо HDD, съобщава TechSpot.

Според информацията продажбите на SSD са с 28% повече от хард дисковете през изминалата календарна година.

Три производителя на HDD-та успяват да реализират продажбите на 64.17 млн. устройства в периода между януари и март. В същото време по-малко от дузина компании са реализирали доставките на 99.4 млн. SSD-та за първото тримесечие на 2021г.

 

 

Основните предимства на SSD са свързани със скоростта, както и физическите размери. Солидните им продажби едва ли са изненада, тъй като много от новите устройства на производителите използват технологията. Експертите на IDC дори изчисляват, че повече от 60% от новите компютри продадени на пазара са в конфигурация с SSD-та през първото тримесечие.

Едно от големите предимства на твърдите дискове е съотношението между цена и гигабайт, което ги превръща в подходящо решение за корпоративните потребители. Общият брой екзабайтове (ЕВ) за HDD надвишават значително SSD-та с 288.2 на 66ЕB през първото тримесечие, тъй като много центрове за данни използват SSD за кеширане.

Samsung са най-големият производител на SSD с 25.3% пазарен дял и са следвани от Western Digital с 18.2%, докато Koxia генерира 13.35 от доставките. Приходите от продажба на SSD достигат до $34.86 млрд., в сравнение с $22.6 млрд. на HDD-та през 2020г.