Мобилният бизнес на Sony отчете печалба за първи път от години насам

Sony Xperia е бранд, който от дълги години има своето влияние в мобилната индустрия. Конкуренцията с Android производителите, обаче създаде сериозни проблеми за компанията. Въпреки усилията на Sony става все по-трудно да привличат потребителите към смартфоните от серията Xperia. Последните флагмани на компанията използват впечатляващи дисплеи с 2К резолюция и кинематографични екрани, които поддържат съотношение 21:9.

Устройствата с този бранд също така предлагат и интеграция със Sony PlayStation 4, което ги превръща в перфектен избор за геймърите. Факт е, че само лоялните фенове на Sоny вече обръщат внимание на смартфоните на компанията. Причината са разнообразни, като важен фактор е акцента към други бизнеси, сред които камери сензори и конзолите Sony PlayStation.

Не е тайна, че мобилната дивизия на Sony от години регистрира финансови загуби. За разлика от други брандове като LG, обаче японския производител не планира излизане от световния пазар на смартфони.

 

 

Финансовите резултати на Sony за първото тримесечие разкриват, че са продали около 400 хил. смартфона в глобален мащаб. Тези стойности трудно могат да се сравняват с доставките, които отчитат Samsung, Apple и Xiaomi. Водещите производители в индустрията реализират от порядъка на 50-70 млн. доставки на всеки три месеца.

За сравнение Sony успяват да преминат границата от 1 млрд. продажби през празничния сезон. Tрадиционно януари-март е слаб сезон и настоящия спад в представянето донякъде не е изненадващ. Японският производител реализира доставките на сравнително същия брой смартфони Xperia през първото тримесечие на 2020г. С оглед проблемите и постоянните загуби това е признак за стабилизиране.

През фискалната година Sony са продали 2.9 млн. смартфона, което е спад от 3.2 млн. преди година. Свиването на разходите в мобилната дивизия допринасят за реализирането на печалба от $255 млн., което се случва за първи път от фискалната 2017г.