Huawei спечели съдебната битка за търговско лого срещу Chanel в ЕС

Huawei са технологиген гигант с огромно влияние над индустрията, особено в контекста на изграждане на 5G мрежи по цял свят. Компанията е най-големият производител на телекомуникационно оборудване и има съществена роля за популяризирането на технологията. Въпреки  външният натиск върху Huawei някои европейски държави предпочетоха да използват 5G хардуера на китайския гигант за своите мрежи от ново поколение.

Търговските санкции и влошената бизнес обстановка принудиха Huawei да продаде бизнеса с Honor смартфони.

Марката е популярна на европейкия пазар и се очаква след сделката да продължи да е предпочитан избор сред потребителите на континента. Гъвкавите смартфони също са сфера, която е обект на големи инвестиции от Huawei. Подходящ пример е иновативния Huawei Mate X2, който видяхме в края на февруари.

Китайският пазар е изключително важен за Huawei, но това не е пречка да се привличат потребител от ЕС. Компанията има разнообразно портфолио от патенти и постоянно регистрира на свое име търговски марки и проекти на бъдещи технологии.

 

 

Активността на Huawei, обаче предизвика конфликт с традиционен европейски бранд и това е френския моден лейбъл Chanel. В центъра на спора между двете страни е ново лого предложено от Huawei за търговска дейност на територията на ЕС. Френската компания твърди, че има сериозни сходства между добре разпознаваемия символ на логото на Chanel с дизайна, който предлагат Huawеi.

Съдебният спорт датира от 2017г., когато китайския производител подава документи за защита на търговска марка  и лого, но Chanel открито се противопоставя. Според тях двата вертикални преплитащи се полукръга са идентични със защитеното лого, с което се промотират продуктите им на континента.

Службата за интелектуална собственост на ЕС отхвърли възражението на Chanel преди две години. Решението очаквано бе оспорено, но сега Европейският съд  в Люксембург отново потвърди, че двата символа споделят някои прилики, но визуалните им разлики също са значителни.

По този начин Huawei запазват правото си да представят компютърен хардуер с новото лого на европейския пазар.