Microsoft купува компанията за изкуствен интелект Nuance за $19.7 млрд.

Microsoft е една от най-богатите брандове в световен мащаб с пазарна капитализация от почти $2 трилиона. Внушителният финансов ресурс на компанията често е използван за реализиране на мащабни сделки. По този начин Microsoft успяват да навлязат в нови пазарни ниши и да предложат софтуерните си технологии на повече потребители.

През последните дни се говори усилено, че Microsoft искат да купят Nuance за $16 млрд.

в сделка със стратегическо значение за компанията. Nuance са специалисти в разработката на Speech AI системи и също така помогнаха на Apple в създаването на виртуалния асистент Siri. Придобиването би могло да подобри облачната инфраструктура, на която разчитат бизнес потребителите на Microsoft.

Разговорите между двете страни са продължителни, но са доведени до успешен край. В официална публикация Microsoft потвърдиха, че купуват Nuance в сделка, чиито финансови параметри достигат до $19.7 млрд. Тази сума е базирана на единична цена на акция от $56, което е с 23% повече от котировките на борсата.

 

 

Сумата ще бъде преведена изцяло в кешово плащане и надвишава 10-кратно пазарната стойност на Nuance, чиито бизнес се оценява на $1.4 млрд. Популярният софтуер за разпознаване на речта Dragon не е единственият атрактивен продукт на компанията. Сделката ще предостави достъп на Microsoft до разработки в сферата на здравеопазването и корпоративните AI системи, над които Nuance специализира от десетилетия.

Главният изпълнителен директор на компанията Марк Бенджамин ще продължи да ръководи бизнеса, но вече ще се отчита на Скот Гутрие, който е вицепрезидент на Cloud & AI дивизията на Microsoft. Финансовите параметри на сделката покриват и настоящи задължения на Nuance.

Придобиването доразвива партньорството между двете страни от 2019г. и удвоява общия адресируем пазар на Microsoft в сферата на здравеопазването, достигайки почти $500 млрд.

Компанията ще използва Nuance за Interactive Voice Response (IVR), виртуални асистенти и цифрови и биометрични решения, за да осигури решения за ангажираност и сигурност на клиентите от следващо поколение.