Кой е построил първия двигател с вътрешно горене? Кой е построил първия автомобил с този двигател? А кой е построил първия дизел? Повечето хоа не знаят отговорите на тези въпроси. Но замисляли ли сте се върху това, кой е построил първия камион? Mercedes-Benz твърди, че знае отговора.
Готлиб Даймлер, пионер в света на двигателите с вътрешно горене и автомобилите, е създал първия в света камион още през далечната 1896 година. В основата му залягат предишни разработки на инженера, като колата е снабдена с 1,06-литров двуцилиндров двигател.
Първият камион в света
Малкият камион, приличащ на каручка с двигател, е имал мощност от около 4 конски сили и е задвижвал задните си колела с помощта на ремък. Двигателят е бил поставен върху две винтови пружини, защото е бил много чувствителен към вибрации.
Отчитайки твърдите колела на камиона, вибрациите по време на движение са били доста сериозни.
Първият фейслифт на камиона
В рулевия механизъ е била използвана верига, с помощта на която е бил задвижван предния мост заедно с листовите ресори.
Шофьорът е седял отпред, а двигателят е бил отзад. Камионът е имал доста внушителен разход на гориво за малкия си обем на двигателя – около 6 литра на 100 километра, или както се е казвало тогава „0.4 килограма за всяка конска сила на час“.
Втория фейслифт на камиона
Само две години по-късно Даймлер заедно с Вилхелм Майбах построява модернизиран вариант на камиона, в който двигателят е преместен отпред. По-късно същата година камионът получава уникален дизайн и спира да изглежда като каруца.
Второто поколение на първия в света камион.
Малко след това е била произведена още една версия – с двигател на предната ос. Обемът на мотора на новия камион е бил увеличен до 2.2 литра. Агрегатът също е получил система за запалване Bosch и нова охладителна система.