Google официално потвърдиха, че стартират реални тестове с нова уеб технология, която е кръстена „Federated Learning of Cohorts“ (FLoC) в своите системи. Това е поредният важен компонент от Privacy Sandbox проекта, който цели да подобри сигурността на браузъра Chrome. Информацията се появява в кратки срокове след като научихме, че Google искат да сложат край на бисквитките от трети страни.
Компанията вече потвърди ангажимента си да прекрати използването на този популярен метод за таргeтиране на реклами.
Вместо това Google предложиха алтернативна концепция, която едновременно е съобразена с потребителите, но също и с маркетинговите им партньори. Технологичният гигант иска да въведе по-различна система, в която данните за всеки човек се „скриват“ в база с информация за голяма група хора.
Алгоритмите на Google ще категоризират потребителите съобразно интересите им, информира xda-developers. Рекламодателите няма да виждат детайли за отделна индивидуалност, а ще получат достъп до данни за цяла група, която споделя сходно поведение и история на търсене в интернет.
Идентификационен номер на групата от потребители ще е единственото, което ще се споделя с трети страни. От Google са категорични, че няма да предоставят достъп до историята на сърфиране. Компанията смята, че FLoC представляват подходяща алтернатива на бисквитките и вече са стартирали активни тестове с потребители в някои страни.
Влиянието на Google може да накара други представители на бизнеса и технологични компании да възприемат новата технология. Ако това се случи можем да очакваме повече потребители да имат достъп до FLoC в своето ежедневие. Премахването на традиционните бисквитки от уеб браузърите е проблем, над който се работи от дълго време.