Култова кола: Защо жителите на ГДР гордо позираха със своите Трабанти СНИМКИ

Някога хората гордо са позирали пред своя любим „Трабант“, а сега тази култова кола може да бъде видяна само на снимка. Преди доста време по пътищата бе пълно с такива коли, а голям брой собственици щастливи се снимаха със своите превозни средства. 

За автомобила 

Първият екзепляр на култовия автомобил „Трабант“ е произведен в Източна Европа и слиза от конвейера през ноември 1957 година, като за много кратко време той успява да стане доста разпространена кола по пътищата на социалистическите страни. 

Това не е учудващо защото по онова време в ГДР почти не е имало алтернативи за покупка на автомобил, а Трабантът е бил най-остъпният.

 

Тази кола също е наричана картонения автомобил, защото тя не е била сред най-безопасните и удобните средства за придвижване. 

В каросерията ѝ е имало малко метални части. 

Причината е дефицита на метали след Втората световна война. Затова автообилът, направен в Цвикау, като цяло е бил изработен от твърда пластмаса, наричана дуропласт. 

Поне така автомобилът е бил устойчив на корозия. Освен това, през 1989 година, след падането на Берлинската стена, мнозина се наредиха на опашка със своите трабанти, за да се преселят от Източна в Западна Германия. Тогава и колата получава титлата „Автомобил на годината“. 

Макар трабантът и до днес да предизвиква у мнозина носталгични спомени, производството му е прекратено през 1991 година. 

В наши дни този автомобил може да се срещне изключително рядко. Носталгичните снимки обаче помагат за съживяването на отминалите времена, като от тях се вижда колко е било хубаво човек да бъде собственик на „Трабант“.