ТikTok е приложение, което може да не използвате, но е име, което със сигурност сте чували. Платформата позволява качване на кратки видео клипове с подходящо аудио и се превърна в невероятен хит сред тийнейджърите. Заглавието се използва от над 1 млрд. души по цял свят и подобри редица рекорди за трафик и популярност през последните месеци.
Собствениците на на най-популярните клипове в TikTok изкарват внушителни приходи от активността на своите последователи в приложението. Разработчиците от ByteDance подготвят нова функционалност, която може да не допадне на доста хора. Предстоящи промени в TikTok ще започват да показват персонализирани реклами в профилите на потребителите.
В момента опцията може да се блокира от менюто, но след 15 април това няма да бъде възможно, съобщава Mashable. Някои потребители вече получават съобщения, което ги информира, че след тази дата TikTok ще разпространява съобщения базирани на историята на гледане в приложението на профилите.
Компанията ще активира автоматично настройката на 15 април във всички профили. По този начин TikTok смятат, че ще ни показват по-релевантни реклами. Партньорите от трети страни също ще имат достъп до предпочитанията на индивидуалните акаунти. Все пак ще е възможно да блокираме функцията, ако не сме доволни с промените.
Това може да стане с кликване на „Settings“ менюто от профилната страница и избора на „Account>Privacy“ секцията. Изберете „Personalization and data“ опцията и активирайте слайдера „Personalized ads“. Включването по подразбиране на функцията в средата на април, обаче може да не се забележи от доста хора.
Регулациите на ЕС също изискват предоставянето на максимален контрол на данните от самите потребители.