Потребителите продължават неуспешно да опитват да се сдобият с видео картите от ново поколение на водещите производители. Ако сте пробвали да купите GeForce RTX 30 или Radeon RX 6000 вероятно сте забелязали колко ограничени са количествата. Основната причина за тази лимитация се крие в недостига на компоненти свързани с производството на GPDDR6 RAM.
NVIDIA и AMD също така се сблъскаха с още една неочаквана ситуация, а именно активността на хората, които генерират криптовалута.
Търговските вериги вече многократно информираха за автоматизиран софтуер, който за секунди изкупва всички налични количества на видео картите. Това допълнително затруднява дистрибуцията.
Нормализирането на ситуацията вероятно ще отнеме месеци. Вече ви съобщихме, че NVIDIA тестват софтуер, който автоматично засича копаене на криптовалута. Софтуерни алгоритми ще разбират с какво предназначение използвате видео картите и автоматично ще намаляват производителността.
По този начин NVIDIA се надяват да откажат повече хора от идеята да си купуват видео карти единствено с идеята да генерират криптовалута и да възстановят нормалните доставки на своя хардуер през 2021г.
Най-големият конкурент на компанията в индустрията е AMD, които обича ще заложат на различна стратегия, за да привлекат потребителите. Потребителите могат да бъдат спокойни, че хардуера на AMD няма да предлага никакви софтуерни ограничения, които забавят оптималната работа. Това важи и за популярните методи за генерирани на криптовалута.
Информациятa бе потвърдена от продуктовия мениджър на AMD, Ниш Неелолоджанан при премиерата на AMD Radeon RX 6700 XT, съобщавa ТеchRadar. Всеки собственик на видео карта ще може да прецени по какъв начин иска да използва своя продукт. Решението на компанията донякъде е логично и може да се отрази негативно на продажбите на NVIDIA.
АMD предоставят също така драйвъри с отворен код, които също влияят на начина, по който потребителите използват хардуера. Все пак продуктовият мениджър на компанията уточни, че видео картите им от ново поколение са създадени основно, за да отговорят на нуждите на геймърите.