Умните часовници са пример за пазарна ниша, която реализира впечатляващ ръст в продажбите от началото на пандемията досега. Въпреки стагнацията при смартфоните все повече хора проявяват интерес към устройствата в тази категория. Пазарни наблюдатели от IDC публикуваха последния си доклад, от който разбираме какви са актуалните трендове при смарт часовниците.
Аpple продължават да доминират в тази пазарна ниша, което не е изненадващо.
Компанията е реализирала продажбите на 55.6 млн. устройства през четвъртото тримесечие на 2020г. По този начин Apple Watch регистрира пазарен дял от 36.2%. По този начин всеки трети часовник на пазара през този период е произведен от компанията.
Любопитен факт е, че Apple притежаваха идентичен пазарен дял през четвъртото тримесечие през 2019г. Официалните данни разкриват, че Apple са увеличили продажбите си с 45.6% на годишна база, което се дължи на разнообразното им портфолио. Сред най-популярните им модели са Apple Watch Series 6, Apple Watch SE и Apple Watch Series 6.
Вторият най-голям производител на умни часовници е Xiaomi. Китайският бранд е реализирал продажбите на 13.5 млн. устройства и така разполага с 8.8% дял. Хитовият продукт на компанията са фитнес гривните от серията Xiaomi Mi Band. Увеличението на доставките за конкретния период е едва 5% за октомври-декември.
Въпреки това Xiaomi могат да се похвалят с 55% ръст в продажбите, в сравнение със същия период преди година. Разликата със следващата компания в списъка е едва 0.3%. Samsung продават 13 млн. смарт часовника, което е 8.5% от всички доставки за тримесечието. Тези стойности описват двуцифрен ръст в продажбите от 20.5% през календарната година.
Huawei са доставили на световния пазар повече от 10 млн. устройства и имат 6.7% дял в сегмента на умните часовници. В заключение ще отбележим, че общите доставки през четвъртото тримесечие достигат до 153.5 млн. броя, което е увеличение от 27.2%, спрямо същия период преди година.