Teхнологичните компании разчитат на различни източници на приходи, с които развиват своя бизнес. Apple разчитат предимно на продажбите на хардуер, докато Google и Facebook са лидери в сферата на рекламата. Софтуерните иновации предоставят все по-добри методи за следене и тартетиране на потребителите.
Това е широко дискутирана тема, особено през последните седмици, когато възникна конфликт между Facebook и Apple.
Конкретният мотив за ескалиране на напрежението между тях е нова функция в iOS 14, която ще показва какви данни използват приложенията преди да ги изтеглим.
По този начин можете не само да видите какви разрешения изискват, но и да ограничите таргетирането. Аpple още не са започнали да показват нотификация, с която можете или да се съгласите или да блокирате следенето от приложенията, но това ще се случи скоро.
От Bloomberg твърдят, че Google обмислят да въведат подобни промени в Android в опит да подобрят сигурността и предоставят по-голяма свобода на своите потребители.
Новата функция е в ранен етап на разработка и за разлика от App Tracking Transparency в iOS 14 няма да възпроизвежда съобщение на екрана. Вместо това Google искат да предложат по-ефективен инструмент, който блокира нежеланото съдържание.
Компанията търси баланс между тази характеристика и възможността рекламните им партньори на генерират приходи. Последните версии на Chrome са базирани на Privacy Sandbox проекта, който спира бисквитките от трети страни, но все пак позволява възпроизвеждането на реклами.
Google ще опитат да постигнат сходен ефект с интеграцията на новата функция, която може да им позволи да увеличат $100 млрд. приходи, които компанията генерира от реклами годишно.