Windows е най-емблематичният продукт на компанията, която от дълго време е най-популярната операционна система за компютри. Въпреки това Microsoft са собственици на още няколко големи платформи, които използваме всеки ден. Skype е услуга, която всеки ден свързва милиони потребители, чрез текстови съобщения и видео разговори.
LinkedIn е социална мрежа ориентирана към професионалистите и също е част от портфолиото на Microsoft.
Приложението Slack е друг пример за популярен продукт, който се управлява от компанията. Ако добавим към казаното дотук конзолите Xbox и желанието на Microsoft да предлагат версии на приложенията си за мобилни устройства можем да кажем, че портфолиото им е доста разнообразно.
Стратегията за придобиването на конкурентни платформи, които се радват на голям успех ще продължи да бъде следвана от Microsoft. През последните месеци са водени преговори за реализирането на най-голямата сделка в историята на компанията досега. От Forbes ни съобщават, че софтуерния гигант е опитал неуспешно да придобие контрол над Pinterest.
Платформата позволява споделянето и откриването на атрактивно съдържание в различни категории свързани с интересите на потребителите. Pinterest е един от най-посещаваните уеб сайтове в интернет и неслучайно е предизвиквал интереса на Microsoft. Според наличната информация финансовите параметри на отправеното предложение са достигнали до $51 млрд.
Въпреки това сделката не е срещнала одобрението на двете страни. Офертата на Microsoft е с впечатляваща и е част от агресивния им план да промотират Azure платформата за облачен комютинг. В момента PInterest се използва от над 320 млн. потребители, но платформата разчита на Amazon Web Services (AWS) инфраструктура.
В същото време Microrosft желаят да притежават повече активни онлайн общности, които оперират с Azure. Разговорите между двете страни не са активни, като причината за отказа е желанието на Pinterest да продължат да оперират като самостоятелна компания.