Световни експерти казаха какви травми ще получите при катастрофа с различни скорости ВИДЕО

Американската автомобилна асоциация (American Automobile Association, AAA) се обяви против промените в ограниченията на скоростта в страната и даде следните аргументи. Естествено, този протест не засяга България, но и всеки си има собствена глава на раменете. 

В рамките на изследване, проведено съвместно с Humanetics и Застрахователния институт за пътна безопасност, асоциацията катастрофира три кросоувъра Honda CR-V от 2010 година. 

Моделът бе избран, защото навремето е получил максимална оценка в краштестовете, възрастта на колата е средната за автомобилите в САЩ – 11,8 лет.

 

Изпитанията са проведени със скорост 64, 80 и 90 км/ч. С увеличаването на скоростта „изследователите са открили повече структурни повреди и повече натоварване по датчиците на използваните в катастрофите манекени“. В това няма нищо изненадващо. 

От AAA отбелязват, че при катастрофата със 64 клилометра в час се стига до минимална деформация на салона. 

При скорост от 80 километра в час се стига до деформация на вратите от страна на водача, таблото и пространството около краката. 

Увеличаването на скоростта с 10 километра звучи не чак толкова страшно, но е довело до това, че в резултат на удара салонът на кросоувъра е бил смачкан, а датчиците на манекените са сочели сериозни травми по врата, както и голяма вероятност за счупване на костите на колената. 

Освен това, при скорост от 80 и 90 километра в час шофьорът се удря във волана, смачквайки изцяло въздушната възглавница. Измерването на това натоварване е показало, че този удар може да доведе до счупване на лицевите кости и сериозни травми на мозъка. 

По думите на президента на IIHS доктор Дейвид Харки „съвременните автомобили са по-безопасни от всякога, досега никой не е измислил как те да бъдат накарани да нарушат законите на физиката. Колкото по-бързо карате, толкова по-малка е вероятността за това, вие да намалите скоростта преди удара до безопасна, дори и да имате възможност да спирате до самия сблъсък“.