Смартфоните често попадат в полезрението ни, заради невероятните иновации и впечатляващите продажби, които регистрират. Световната пандемия забави ръста в този сектор през първата половина на 2020г., но ситуацията се стабилизира през следващите тримесечия.
Променените навици на потребителите и социалната изолация са довели и до неочаквано увеличение в доставките на таблети.
Това е едно от водещите заключения в нов доклад на анализатори от Canalys. Данните обхващат четвъртото тримесечие на 2020г. и разкриват любопитни тенденции.
Apple са световен лидер в този сегмент, тъй като са реализирали продажбите на 19.2 млн. устройства, което им отрежда първа позиция и дял от 36%. Това представлява 40% увеличение, сравнение със същите резултати отчетени преди година. Най-големият конкурент на компанията продължава да бъде Samsung.
Корейският производител е продал 9.9. млн. таблета през октомври-декември и така генерира 19% от всички продажби за периода. Увеличението на годишна база достига до 41%, тъй като за същия период през 2019г. бяха доставени 7.1 млн. устройства.
Третата позиция е за Amazon, чиито 6.5 млн. доставки им отреждат 12% дял. По този начин компанията увеличава продажбите си за тримесечието с 54%. Lenovo е друг бранд, който може да се похвали със сериозно представяне през четвъртото тримесечие на 2020г. Китайският производител заема четвърто място със 5.6 млн. продажби и 11% пазарен дял.
Най-интересният показател за представянето на компанията е свързан със 125% ръст в продажбите в сравнение с миналата година. Това е рекордна стойност, която създава добри предпоставки Lenovo да продължат да разширят влиянието си и през 2021г. Друга голяма компания от Китай заема петата позиция и това е Huawei с 3.5. продажби на таблети.
Така се отчита 24% спад, което не е изненадващо в контекста на търговските санкции срещу Huawei през годината. Първото тримесечие на всяка календарна година обикновено е свързано с по-ниска активност на потребителите и едва ли ще има изключение през 2021г.