Странни новини идват от Изтока: китайските търговци са започнаха да внасят съветски автомобили Волга. За какво са им всъщност?
Китайската икономика, въпреки всички глобални сътресения, продължава да се развива, броят на богатите граждани расте. А сред заможните в страната се разпространява страстта към ретро автомобилите.
Като истински патриоти китайските колекционери се стремят да имат в своите колекции местни автомобили, а това, меко казано, е много трудно.
Сложно е, защото първите коли от китайската автомобилна индустрия са произведени в оскъдни серии.
Например, седанът BAW Dongfanghong (1960 – 1969 г.) е имал тираж от само 238 екземпляра. Мащабите на производството на другите китайски коли от 60-те години на миналия век са били подобни: FAW Dongfeng CA71 и Shanghai Fenghuang. Ето защо колекционирането на ретро китайски автомобили днес е доста трудно начинание.
Но това не спира запалените китайски автофенове. Те са се научили да правят … исторически автомобили наново. Не се ангажираме да преценяваме дали това може да се счита за нещо фалшиво, защото най-вероятно купувачът-колекционер винаги знае за произхода на експоната. Но за изграждането на такава реплика е необходима някаква основа и за тази цел с успех е използвана Волга ГАЗ-21 (1956 – 1970).
Китайските конструктори изглежда сякаш са копирали своя Shanghai Fenghuang SH 760 от Mercedes-Benz W120. Но днешните реставратори изграждат копията на базата на ГАЗ-21.
Изборът на ГАЗ-21 като „донор“ за възпроизвеждането на китайските авто артефакти като FAW Dongfeng CA71 (1958) и Shanghai Fenghuang SH 760 (1964 – 1974) е странен само на пръв поглед. Всъщност тези автомобили и Волга от първо поколение са автомобили от един и същ период от време и принадлежат към една и съща конструкторска школа: с корпус с мощна подрамка, класическо оформление, солидно независимо окачване отпред и непрекъсната ос с ресори отзад. Дизайнът е направен в същия стил.
На снимката: Оригиналният Shanghai Fenghuang SH 760
Ето защо няма съмнение, че квалифицираните китайски специалисти могат при подходящото заплащане да превърнат Волга в Dongfeng CA71 или Shanghai. Още по-лесно е за тези, които планират да създадат BAW Dongfanghong, защото тя е била лицензирано копие именно на съветската Волга ГАЗ-21
На тази снимка пък е показана репликата на Shanghai Fenghuang SH 760, изработена на базата на ГАЗ-21 Волга. Открийте разликите.
FAW Dongfeng CA71 се счита за първата напълно китайска кола. Но е произвеждана само в период на 12 месеца – 1958 година.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!