Аpple предизвикаха доста негативни коментари с решението си да не предлагат слушалки и зарядни устройства в iPhone 12. Компанията аргументира този ход с желание да бъде по-екологична, но много хора заподозряха поредния ѝ опит да генерира повече приходи.
В крайна сметка желанието на Аpple да премахне зарядните устройства и EarPods слушалките от всички комплекти на iPhone активизира някои от конкурентите на компанията.
Само няколко дни по късно ви съобщихме, че Samsung се пошегуваха с Apple заради това решение.
На пръв поглед може да изглежда, че създателите на iPhone 12 са допуснали стратегическа грешка по отношение на маркетинга с премахването на зарядното от комплекта на смартфоните.
Ситуацията се промени драстично след като Samsung изтри публикация във Facebook, с която се шегуват с Apple заради липсата на зарядно в комплекта на iPhone 12. Причината е, че на свой ред започват да подготвят своите потребители, че няма да включат зарядни устройства в кутиите на смартфоните Samsung Galaxy S21, които ще видим в средата на януари.
Независимо от личното ви мнение по темата е много вероятно и други водещи производители на смартфони да последват примера на Samsung и Apple. Сега разбираме за следващата компания, която избърза да се шегува с това решение, но планира да направи същото с бъдещите си устройства. Това е Xiaomi.
Главният изпълнителен директор на компанията, Лей Джун потвърди официално, че Xiaomi MI 11 няма да се продава с включено зарядно. Шефът на компанията изтъкна екологични причини и желание да се намалят вредните емисии в атмосферата.
По този начин Xiaomi се превръща в третия голям бранд, който ще възприеме подобна стратегия през 2021г. В голяма степен компаниите избрали да не включват зарядни в комплекта на новите си смартфони разчитат, че потребителите разполагат с поне едно старо зарядно.
Другият вариант е да отделите средства, за да си купите отделно зарядно устройство за новите си смартфони. Присъединяването на Xiaomi към Samsung и Apple може да не ви убеди в предимствата на идеята, но е факт, че този тренд ще има голямо влияние през 2021г.