Социалните мрежи са сфера, която от години се доминира от Facebook. Въпреки това днес има разнообразие от подобни приложения за забавление и комуникация.Традиционни платформи като Twitter, Tumblr и Pinterest, които формираха уеб пространството като интерактивно място за комуникация бяха наследени от по-модерни заглавия.
Instagram промениха начина, по който споделяме снимки, докато Snapchat създаде концепцията за кратките съобщения, които изчезват.
Популярността на WhatsApp също допринесе за еволюцията на мобилните приложения за комуникация.Неслучайно Facebook инвестираха сериозни средства, за да купят Instagram и WhatsApp, които заедно с Messenger за внушителна мрежа от потребители, инфлуенсъри и рекламодатели.
Единственото заглавие, което има потенциала да заплаши доминацията на Facebook е TikTok, което се радва на голяма популярност сред най-младата част от аудиторията. Приложението на ByteDance вече е инсталирано над 1.5 млрд. пъти и се превръща в сериозна платформа за най-големите рекламодатели.
Въпреки проблемите с американското правителство и забраната в ключови пазари като Индия е факт, че TikTok вече се превърна в световен хит.
Шефът на Instagram, Адам Мосери в свое изявление дори си позволи да определи TikTok като най-големият конкурент на приложението досега. Най-притеснителното е невероятният и устойчив ръст в потребителите, който продължава да регистрира заглавието на ByteDance въпреки пандемията.
Instagram планират да комбинират да комбинират най-големите предимства на своята платформа за онлайн шопинг и приложението Reels, което предлага сходни функции за ъплоуд на кратки видео клипове като TikTok. По този начин приложението ще опита да отмъкне аудитория сред авторите на съдържание и рекламодателите от своя конкурент.
Включването на опция за шопинг в Reels се очаква да превърне услугата в по-атрактивен избор за повече хора.