Apple използваха традиционната си WWDC конференция с разработчиците през лятото, за да разкрият детайли за интересни подобрения, които ни очакват в App Store. Компанията е разработила пакет от софтуерни инструменти, с които да подобрят сигурността на своите потребители.
Едно от най-интересните подобрения са т.нар. „Privacy Labels“, които представляват съобщения информиращи какви данни изискват приложенията още преди да ги изтеглите.
Това е полезно, тъй като може да разберете данни предварително, а не след като изтеглите даден софтуер.
Въпросните съобщения ще са достъпни в самите страници на заглавията в App Store, където виждате други детайли като рейтинг, брой изтегляния, цена, скрийншоти и др. За да се възползвате от функцията е необходимо да инсталирате iOS 14.3 версията на операционната система.
Може да проверите от менюто с настройки, за да видите дали ъпдейта е наличен за вашето устройство. Интеграцията на новите лейбъли е част от амбициозната стратегия на Apple да бъде по-прозрачна със своите потребители, съобщава CNet.
Компанията въвежда изискването да се предоставят допълнителни данни при ъплоудвaне на приложения за iOS, iPadOS, macOS, WatchOS и TVOS, Всеки един разработчик трябва да докладва на Apple какви практики за поверителност използва в своето приложения.
Успоредно с това ще бъдат споделяни детайли как партньорите от трети страни имат достъп до информацията. Новата система вече е активна и ще обхване всички предстоящи версии на приложенията, както и новите заглавия в App Store.
Необходимо е изрично съгласие от всеки потребител преди да е възможно да се таргетират реклами от дадено приложение. Съдържанието в новата секция ще е разделено в две секции „Data Linked To You“ и „Data Used To Track You“.
Потребителите на браузъра Safari също ще се възползват от интеграцията на допълнителни функционалности, включително и „Privacy Report“ бутон в URL лентата. Аpple искат да предоставят повече контрол над достъпа до разширения и данните, които споделяме с подобен софтуер.