33-годишен стана милиардер само за ден

Китайският производител на играчки Уанг Нинг увеличи почти три пъти богатството си тази година, след като компанията му Pop Mart International набра 674 милиона щатски долара в IPO- то си в Хонконг, пише Forbes. Акциите на Pop Mart започват да се търгуват в Хонг Конг на 11 декември, пише money.bg.

Уанг притежава малко под 50% от компанията, а богатството му се изчислява на стойност от 3,2 милиарда долара – спрямо 1,2 милиарда долара през април Към момента оценката на Pop Mart възлиза на 6,9 милиарда долара.

33-годишният предприемач е пионер в процъфтяващия пазар на Китай за така наречените играчки в „мистериозни кутии“.

Pop Mart прави играчки с известни герои като Мики Маус и Хари Потър , както и колекционерски фигурки за около 8 долара за опаковка, но купувачите не могат да видят какво има вътре.

Pop Mart е доста популярен му сред младите китайци и вероятно затова е и толкова успешен. Въпреки временното затваряне на магазините по-рано тази година, според компанията приходите през първото полугодие са нараснали с 51% до 125 милиона долара.

Най-продаваните артикули на компанията тази година са от серията Dimoo (фигурки на извънземни). Dimoo допринася за 14,4% от продажбите на компанията през първата половина, надминавайки предишната най-продавана серия – кукли Molly – сега представляват 13,7% от продажбите.

Pop Mart продава и онлайн, и офлайн. Компанията смята да отвори 183 нови магазина в Китай до края на 2022 г. В момента има 136 магазина, разположени в 33 града.

Плановете на компанията са да използва приходите от IPO, за да отвори повече магазини и да се разширява в чужбина. Държави като Корея, Япония и Сингапур са в списъка за разширяване в чужбина. Pop Mart планира да отвори 100 магазина на дребно и 1000 магазина в чужбина до 2022-а

Първоначално компанията продава различни видове продукти, включително играчки, козметика и канцеларски материали. Постепенно обаче Уанг се съсредоточава върху играчките. „Играчките бяха най-продаваните ни артикули първоначално“, каза той. „Постепенно прекратихме производството на други продукти и през 2014 г. се фокусирахме изключително и само върху играчките.“