Най-големият унгарски автобусен оператор Volanbusz Zrt е стартирал тази година програма за възстановяване на редките автобуси Ikarus от изминалите години. Благодарение на това се е появил шанс да се реставрира откритият уникален екскурзионен автобус MÁVAUT-Ikarus, построен в единствен екземпляр през 1968 г., съобщава magyarbusz.info.
Този автобус е разработен преди години в цеха на автотранспортния тръст MÁVAUT и е произведен в завода за каросерии Béke tér.
Забележително е, че той се основава на корпусите на два стандартни градски модела Ikarus 556.
Обаче не се е получило просто да се завари вторият етаж. Доста високото ниво на пода – 920 мм, поради двигателя, разположен под него, би направил автобуса необичайно висок (4,8 м) и нестабилен.
Ето защо конструкторите са решили да проявят хитрост. Горната част е частично спусната по страните до долния етаж – с 370 мм, по този начин вътрешната височина на салона близо до прозорците станала 153 см, което било напълно достатъчно за седналите пътници.
А височината в централния проход вече била 190 см. Що се отнася до втория етаж, височината му била 172 см., а седалките били разположени в центъра.
В резултат на това автобусът можел да превозва 36 седящи и 30 стоящи пътници на първия етаж и 28 седящи на втория. Централната входна врата трябвало да бъде премахната заради усилване на каросерията, така че качването и слизането се извършвало само през предните и задните врати.
Предното окачване останало от стандартния модел 556. Що се отнася до силовия агрегат, инсталиран бил 6-цилиндров дизелов JÁFI Csepel P-619 с работен обем 9,5 литра и мощност 180 к.с., който се е славел със своята ненадеждност. Автобусът с дължина 10 860 мм и тегло 12 тона ускорявал до 64 км / ч.
Двуетажният автобус MÁVAUT-Ikarus е официално представен на 21 декември 1968 година. По-нататъшната експлоатация на автобуса обаче създала много проблеми. Многобройни електропроводи по улиците на Будапеща пречели на високия автобус, така че той изминава само 3000 км по пътищата на столицата.
През следващите седем години машината се експлоатирала в град Печ. 1969 до 1976 уникалното превозно средство е изминало общо около 200 хил. км.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!