Антитръстовото законодателство на ЕС се отличава с най-стриктните регулации в технологичния сектор. Водещите компании са принудени да се съобразяват със широк набор от клаузи и ограничения залегнали в актуалните дигитални споразумения. Специален акцент за регулаторите са опити на компании от ранга на Google и Facebook да се възползват от доминиращата си позиция и да ограничават правата на гражданите.
Рекордните глоби срещу технологичните гиганти са само един от инструментите на ЕС да контролират свободния пазар и сигурния обмен на информация на континента.
Европейската комисия (ЕК) също така вече одобри дигитална стратегия за лидерство в света на технологиите, която задава основните приоритети и насоки в следващите години.
Вече са работи над законодателна инициатива, която цели да лимитира влиянието на онлайн платформите в интернет. ЕС въвеждат няколко нови правила, с които ще се противопоставят на възможността услуги като Amazon или AliExpress да имат нелоялно предимство пред конкурентните продукти. Подготвяните мерки ще бъдат представени официално в следващите дни, съобщава FinancialTimes.
От Брюксел искат да елиминират възможността онлайн платформите да развият твърде голям бизнес, който създава предпоставки за нелоялна конкуренция. Регулаторите използват специална система, с която анализират икономическите показатели и измерват математически представянето на компаниите.
Този проект се ръководи лично от вицепрезидента на ЕС и отговарящ за дигиталните политики на ЕС, Маргрете Вестагер. Законодателната инициатива е насочена предимно към големите корпорации и бизнес холдинги, които ще бъдат обект на по-стриктни ограничения и разследвания на континента.
Вече се подготвя списък с установени методи, които позволяват на големите онлайн платформи да се развиват за сметка на по-малките и локални платформи. Със сигурност идеите на ЕС няма да бъдат възприети позитивно от някои големи компании, които се радват на сериозно превъзходство в ключови сегменти.
Дългосрочната цел на ЕС предвижда изграждането на гъвкава инфраструктура, която стимулира лоялната конкуренция и работи в услуга на по-малките представители на бизнеса в европейското дигитално пространство.