Кризата удари продажбите на нови бензинови коли. Вместо тях все повече хора предпочитат да си купят електрически автомобил.
През третото тримесечие на годината в страните от ЕС са продадени 1,3 млн. нови коли на бензин, което е спад с 24,3% на годишна база, обявиха от Европейската асоциация на производителите на автомобили.
Сделките с бензинови коли имат дял от 47,5% от всички продажби, пише Труд бг.
Същевременно регистрираните в ЕС нови автомобили с алтернативно задвижване (различно от традиционните бензинови и дизелови двигатели) през тримесечието са 678 хил. броя, което е ръст със 101% на годишна база.
Най-голям ръст има при “плъг ин хибридите”, които основно се задвижват с ток, но имат и двигател с вътрешно горене със спомагателна функция.
През тримесечието в ЕС са регистрирани 138 хил. такива автомобила, което е ръст от 368%. Продажбите на изцяло електрически коли нарастват със 132% до 135 хил. броя.
Заедно с “плъг ин хибридите” се оказва, че почти всеки десети автомобил, продаван в ЕС през тримесечието, е с електрическо зареждане – те имат дял от 9,9%, при 3% година по-рано. За това допринасят и мерките, въведени от някои страни, за стимулиране търсенето на коли на фона на пандемията Covid-19.
При автомобилите с алтернативно задвижване най-предочитани са хибридните. Те се задвижват с двигател с вътрешно горене, но имат и електромотор.
През тримесечието са продадени 341 хил. такива коли, което е ръст с 88% на годишна база.
В резултат колите, задвижвани само от двигатели с вътрешно горене, имат дял от 75,4% от всички продажби, при 88,6% година по-рано.
Дизеловите автомобили са по-стабилни на пазара от бензиновите. Техните продажби намаляват само с 13,7%. В ЕС през тримесечието са регистрирани над 766 хил. автомобила на дизел, което е 27,8% от всички продажби.