Google, Facebook и още много приложения няма да са достъпни за устройствата на Apple с M1 процесор

Само преди часове Apple представиха официално M1 процесора, който ще намери място в новите устройства от сериите MacBook и Mac. Премиерата на хардуера слага край на дългогодишното партньорство с Intel и отваря вратите за бъдеще обвързано с технологиите на ARM. Tова е част от дългосрочната стратегия на Apple да премахнат границите между iOS и macOS.

Разработването на Apple M1 е важна стъпка, която ще гарантира, че за в бъдеще всички приложения които са написани за iPhone и iPad ще са налични и в Mac App Store.

Със сигурност подобна интеграция ще допадне на потребителите и ще улесни значително мрежата от разработчици на Apple по цял свят.

Припомняме ви, че пълната транзиция от Intel към ARM ще отнеме около две години. Успоредно с прeмиерата на Apple M1 бяха представени и първите устройства, които използват процесора. Това са новите MacBook Air, MacBook Pro и Mac Mini. Някои от най-популярните заглавия, обаче може да не са достъпни за потребителите на Apple.

 

 

Технологичният гигант обещава всички приложения, които са достъпни за iPhone и iPad да могат да се изтеглят от Mac App Store. Все пак компанията ще предостави възможност разработчиците да не се възползват от унифицирания онлайн магазин. Още по-интересното е, че водещи имена като Google и Facebook са решили да не предлагат своите приложения за устройствата с Apple M1 процесора.

Това е доста неприятно, тъй като Google притежават разнообразие от заглавия като YouTube, Google Maps, Google Drive, Gmail и др. Facebook не са изключение, тъй като са собственици на Messenger, WhatsApp и Instagram. Според информация на 9to5mac много други разработчици също няма да предлагат своя софтуер в Mac App Store.

В това число влизат Snapchat, Amazon Prime Video и Disney , но също игри като Candy Crush, Among Us и Real Racing 3. Ако опитате да изтеглите някое от тези приложения ще видите текст, който казва, че софтуера е създаден за iPhone и iPad, но не е верифициран за macOS.

 

Още от Digtial: Защо сега е най-неподходящ момент за покупка на iPad и Apple Watch