EС вече изисква платформите за онлайн търговия да споделят данни за борба с онлайн измами

Социалната изолация ни накара да бъдем все по-активни в приложенията за видеоконференция и да се забавляваме по-дълго от мобилните устройства. Невъзможността да се придвижваме свободно и да посещаваме физически обекти, както досега също така кара потребителите да пазаруване повече от интернет.

За съжаление пандемията от коронавирус е свързана и с ръст в разпространението на различни измами в онлайн пространството. Ситуацията е толкова сериозна, че дори принуди европейските законодатели да окажат натиск върху големите платформи за електронна търговия да споделят повече данни помежду си.

Регулаторите на ЕС виждат в тази идея полезен инструмент за превенция на онлайн измами, които се възползват от разпространението на коронавируса. Добър пример е внушителното увеличение на рекламите от нелегитимни източници, които предлагат различни решения и продукти срещу COVID-19.

Много компании и онлайн платформи започнаха да блокират и премахват подобни съобщения, но е необходим по-сериозен подход. ЕС виждат сериозни заплахи за сигурността на обикновения потребител от подобни действия, съобщава TechCrunch.

 

 

Най-големият проблем са възможните странични фактори, които могат да възникнат от използването на продукт, който „предлага защита“ срещу коронавируса. Представителите на Европейската комисия (ЕК) искат да стимулират обществена дискусия и подканват за общи действия срещу подобни измами.

Вече са стартирани преговори с 11 популярни онлайн платформи, сред които попадат Amazon, Alibaba/AliExpress/eBay, Facebook, Google, Rakuten, Microsoft/Bing, Verizon Media/Yahoo.  Предстоят дискусии между компаниите и европейския комисар по правосъдието, Дидие Рейндерс.

Основното предложение е да се създаде механизъм за споделяне на данни между платформите, който на улесни и откриването на подобни измами обяви и съобщения в интернет.  По време на разговорите между ЕК и услугите за онлайн търговия дори се появи термина „Infodemic“, която най-добре илюстрира този проблем.

Това е друго проявление на същия проблем, който в случая е свързан с разпространението на невярна информация за коронавирус. Действията на ЕС срещу подобни съобщения и разпространението на измамни реклами на продукти ще стават все по-агресивни и решителни в следващите месеци.

 

Tags