Huawei и Samsung продължават да доминират в пазара на смартфони и през третото тримесечие на 2020г.

Продажбите на смартфони в глобален мащаб са отчели спад с 6% през третото тримесечие, спрямо същите показатели преди година. Въпреки това резултатите очертават добри трендове, които помагат на индустрията да се възстанови от рецесията през първата половина на 2020г.

Анализаторите остават оптимистични за октомври-декември, когато потребителите са по-активни, а нови премиери на производителите допълнително ще стимулират високото търсене. Въпреки увеличението на положителните случаи на COVID-19 в САЩ, Европа и Югоизточна Азия се регистрира солиден ръст в продажбите на смартфони именно в тези региони.

Важна предпоставка за тези процеси е и факта, че много хора стоейки вкъщи разполагат с повече натрупани средства за покупки, тъй като нормалните възможности за търговия бяха нарушени през последните седмици. Премиерата на впечатляващи модели като Samsung Galaxy Note 20, iPhone 12, Huawei 40 Pro са сигурна гаранция, че ръста в продажбите ще продължи и през третото тримесечие.

Навлизането на повече устройства с 5G технологията също ще окаже положително влияние върху световния пазар на смартфони през годината.

 

 

Според анализатори на Digitimes Research повече от 260 млн. устройства с тази функционалност ще бъдат продадени на пазара до края на годината. По този начин 5G смартфоните ще генерират приблизително 20% от всички продажби в индустрията, които ще достигнат до 1.22 млрд. броя.

Само преди няколко месеца се очакваха максимум 1.15 млрд. доставки, но сега тази стойност е увеличена, за да съответства на актуалната ситуация в индустрията. Потребителите, които живеят в Китай ще купят със 16.1% по-малко мобилни устройства, които ще достигнат до 308 млн. през годината.

В същото време продажбите по цял свят ще достигнат до 912 млн. през 2020г., като в този случай намалението е 8.2%. 

Samsung са най-големият производител на смартфони през третото тримесечие и успяват да увеличат своята преднина пред Huawei. Китайският производител трябва да се задoволи с 25% спад в продажбите, което се дължи основно на търговските санкции на САЩ срещу компанията. Основен акцент за Huawei ще продължат да са достъпните 5G устройства.