Осем любопитни факта по случай Деня на автомобилиста

На 25 октомври автомобилистите празнуваха своя празник Денят на автомобилиста! По случай празника може да прочетете тази подборка от много интересни факти от света на автомобилите. 

Първият най-глям проблем пред автомобилистите са били пироните, които са били безброй по пътищата. Те постоянно пукали гумите на колите. Но откъде са се взимали? Те са падали от конете – пътищата по онова време са принадлежали на конните екипажи и конниците.

 

Авторът на първите в света правила за движение п пътищата е Уильям Фелпс. Той никога не е сядал за волана на автомобил. .

Автомобилите доста често се продават в различни страни под различни имена, което понякога се обославя от езика. Например, на финландски „Калина“ се превежда като „шум“ или „грохот“, а Nova (модел Chevrolet) на испански означава нещо, което не върви. Всъщност, на испански Pajero се превежда като онанист, поради което там се появява кола Montero. Също така в Испания и Латинска Америка не е имало Mazda LaPuta, като името не се нуждае от превод. Французите на свой ред не са във възторг от Audi e-tron, което се превежда като „купчина *айна“, а ТТ Coupe на френски звучи като „отрязана глава“.

В средата на миналия век в Англия е имало странен данък върху автомобилите, които са се продавали изцяло сглобени. За да бъде избегнат, колите са били доставяни на своите собственици леко разглобени, законът обаче не позволявал тези коли да се продават с инструкции за сглобяване. Затова производителите давали на купувачите инструкции за разглобяване. 

Съществуват пеещи пътища, на които се нанася специална маркировка. При определена скорост на гумите, минавайки по нея, се издават звуци, които се сливат в мелодия. Така пътуването по скучен монотонен път може да се направи по-интересно. 

Най-голямото задръстване се е случило в Китай през 2010 година. Участък с дължина от 100 километра хората са изминали за 5 дни, като със задръстването никой не е могл нищо да направи в течение на 12  дни – от 14 по 25 август.

Стив Джобс е шофирал Mercedes-Benz SL 55 AMG, при което без регистрационни номера и то за цели 6 месеца, защото е намирал вратичка в закона. След изтичането на шестте месеца Джобс просто си купувал нов Mercedes-Benz SL 55 AMG. Трябва да се отбележи, че върнатите на дилъра от него автомобили са се продавали по-скъпо от новите. 

ГАЗ „Победа“ е трябвало да се казва „Родина“, но след шега на Йосиф Сталин за това колко ще струва „Родината“, името е било променено.