Най-злата “осмица“ за офроуд с колела от КРАЗ ВИДЕО

Автомобилът ВАЗ-2108 и неговите модификации са най-популярни за тунинг в постсъветското пространство. Понякога от „основата“ остава доста малко – например, само части от каросерията, но затова получените в резултат автомобили в повечето случаи са доста привлекателни на външен вид. 

Сега ще ви покажем един открояващ се проект на базата на „Осмицата“, чийто девиз е добре известният „Танковете от кал не се страхуват“.

Конструкторът на колата е Олег Бурковский от град Сланци в Ленингрдска област.

 

Олег обича да се вози с приятели из гората и по блатата, но постоянно му се налага да използва монтираната на УАЗ-ката му лебедка. Затова той решил да реши проблема с проходимостта генерално. 

От автомобила ВАЗ-21083 е запазена само каросерията и двигателя с мощност 74 конски сили. Механичната 4-степенна кутия първоначално е работила през раздатка на Нива, но впоследствие е монтирана раздатка от ГАЗ-66.

Двата водещи моста на колата са взаимствани от армейски УАЗ (с редуктори), като всички възли, агрегати и каросерията са монтирани на създадена от нулата рама. 

Колелата са от КрАЗ, но доработени, с височина от 1 300 и ширина 500 мм. 

Построяването на всъдехода е отнело около 3 години, а последното усъвършенстване, е направено през 2017 година – пневматично окачване на базата на амортисьори от Волга и възглавници от кабината на камион Scania. Необходимостта от този ъпгрейд Олег обяснява с това, че колата трябва да може да поеме максимално много товар.