NVIDIA потвърдиха, че проблемите с доставките на GeForce RTX 3080 и RTX 3090 ще продължат до края на 2020г.

Tайванският производител вече представи официално NVIDIA GeForce RTX 3090, RTX 3080 и RTX 3070. Tова се случи на специално събитие в началото на септември и закономерно предизвика сериозен интерес сред потребителите по цял свят. Едно от сериозните подобрения във видео картите е Ampere архитектурата, която гарантира сериозно подобрение в производителността.

Както името подсказва NVIDIA GeForce RTX 3090 представлява флагмана в новата серия на NVIDIA.

Геймърите могат да очакват поддръжка на геймплей с 8K резолюция при скорост от 60 кадъра в секунда. Този режим ще е наличен в много от предстоящите AAA заглавия на водещите разработчици на игри.

NVIDIA GeForce RTX  3090 е с 50% по-бърза от своя предшественик Titan RTX и използва 24GB GDDR6X RAM памет. Няма как да не ви е направило впечатление и актуализирания дизайн на видео картата, която вече има два големи вентилатора и три слота. Освен бързата скорост RTX 3090 работи 10 пъти по-тихо при 30% по-ниска температура.

 

 

След като споменахме всички тези характеристики на NVIDIA GeForce GTX 3090 едва ли е изненадващо, че доста потребители нямат търпение да се сдобият с този хардуер. Официалните продажби на новия хардуер на NVIDIA стартираха в последните дни на септември на цена от $1499. 

Въпреки това се оказва, че е доста по-трудна задача да се сдобиете с NVIDIA GeForce GTX 3080 и GTX 3090. Причината е, че наличните бройки на видео картите бяха изкупени за изключително кратко време, като в някои онлайн вериги инвентара се изчерпа за броени секунди.

Компанията вече уточни, че не успява да изпълни поръчките, заради безпрецедентно високо търсене към видео картите. Шефът на NVIDIA, Дженсен Хуанг сега потвърди, че са били неподготвени за премиерата. От думите му разбираме, че недостатъчната наличност на GTX 3090 и GTX 3080 ще продължи до края на 2020г., съобщава Engadget.

Най-големият фактор, който ще допринесе за ситуацията е празничния сезон през декември, когато активността на потребителите е най-висока.