Mобилните устройства са неизменен спътник в ежедневието, предоставяйки но постоянно лесен достъп до важна информация и бърза комуникация. Смартфоните продължават да бъдат най-търсения продукт в технологичния сектор, но социалната изолация въведе нови тенденции в нагласите на потребителите.
Така например се забелязва голям ръст в продажбите на устройства подходящи за видеоконференция и дистанционнa работа по време на пандемията. Влиянието на Samsung и Huawei продължава да бъде сериозно, като и двата бранда притежават пазарен дял от 20% през второто тримесечие.
Данните от доклада на Visual Capitalist показват още, че Аpple притежават 14% и са следвани от Xiaomi, Oppo и Vivo, Техните показатели са съответно 10%, 9% и 8%. Производителите на смартфони генерират над 50% от продажбите на потребителска електроника в световен мащаб, като съотношението е 74% за Android и 25% за iOS.
Qualcomm са лидери в пазара на мобилни процесори със 29%, като разликата с MediaTek (26%) остава минимална. Аpple произвеждат 35% от безжичните аудио слушалки на пазара, следвани от Xiaomi и Samsung с респективно 10% и 6%.
Любопитното е, че 42% от тази продуктова категория попада в графа „Други“, което е повече от пазарния дял на лидера в този сегмент. Конкуренцията при умните часовници също е фокусирана основно върху Apple, Huawei и Samsung. В този случай пазарния дял е съответно 30%, 14% и 7%.
Премиерата на новите модели на компаниите се очаква да задълбочи конкуренцията в предстоящото тримесечие. Преобладаващата част от компаниите, които попадат в списъка за най-продавана потребителска електроника в индустрията са от Китай. Това е само един от примерите за специфичните отношения между страната и САЩ.
Факт е, че има сериозна симбиоза и синхрон в бизнес отношенията на най-големите IT бранодве от двете държави, но също и процесите, влошаващи дипломатическата комуникация между тях. Независимо от предпочитанията на дадена компания избора на джаджи като смарт часовници, безжични слушалки и смартфони е сведен до премиум предложенията на Apple, Samsung и Huawei.
Китайски производители като Xiaomi, Oppo и Vivo запазват силни позиции и ще продължат да разчитат основно на локалната аудитория.