Продажбите на смартфони от висок клас остават стабилни въпреки памндемията от COVID-19

Конкуренцията в пазар на смартфони от средния клас е доста сериозна през 2020г.

Производителите с Android проявяват все по-голям интерес към този сегмент. Опитите им да предложат по-атрактивни модели са причина да разполагаме с разнообразни възможности за избор на добро устройство на достъпна цена. Неслучайно вече ви съобщихме, че потребителите проявяват най-голям интерес към смартфоните от средния и ниския клас през 2020г.

Световната пандемия засегна силно мобилната индустрия и доведе до сериозен спад в продажбите през първата половина на 2020г. Много потребители не проявяват интерес към идеята да отидат до физически магазин, за да купят нов смартфон. В определени случаи самата епидемологична обстановка не позволява това да се случи.

Анализаторите изчисляват, че слабите продажби на моделите от средният клас в периода януари-юни са породени именно от тези процеси. Ситуацията при премиум смартфоните, обаче е доста по-различнa, което показва по най-категоричен начин, че потребителите продължават да бъдат силно заинтересовани от покупката на смартфон от висок клас.

 

 

Според информация на Counterpoint Research намалението при смартфоните в средния и ниския клас надхвърля повече от 23% през второто тримесечие. В същото време тази стойност е по-малко от 15% при най-скъпите смартфони. Средната пазарна цена на смартфон през този период се е увеличила с около 10%, информира TechRadar. 

Основната причина за тези трендове са по-слабите продажби на бюджетните устройства, устойчивостта на премиум сегмента и търсенето на модели, които поддържат 5G мрежи. В голяма степен тези процеси компенсират негативните ефекти предизвикани от пандемията от коронавирус. Общия спад в продажбите на премиум устройства е 8%. 

Производители като Apple, обаче увеличават пазарния си дял с 3% и приходите с 2%. Високото търсене към 5G устройствата ще продължи да движи напред цялата индустрия. В момента тези смартфони отчитат около 10% от продажбите, но повече от 20% от приходите. Последното тримесечие се свърза с голяма активност на потребителите, което ще се отрази положително на всички производители.