Taблетите бяха определяни от мнозина като по-добра версия на смартфоните заради по-големите дисплеи и батерии, които предлагат. В крайна сметка се оказа, че това твърдение не намира реално изражение в индустрията. Продажбите на таблети намаляват от няколко години насам и основната причина е навлизането на все по-мощни и атрактивни смартфони с големи дисплеи.
Разпространението на коронавируса принуди стотици милиони потребители да стоят продължително време в домовете си и да комуникират основно онлайн.
Тези процеси са довели до по-високото търсене на устройства като таблети и лаптопи. Последните данни от доклад на Strategy Analytics не само потвърждават, но и разкриват допълнителни детайли за нагласите на потребителите.
Основното заключение на анализаторите е, че през настоящата година таблетите за първи път ще отчетат ръст в продажбите от шест години насам. Конкретното увеличение вероятно ще бъде от едва 1%, но въпреки това ще символизира възстановяването на позициите на този пазарен сегмент.
От Strategy Analytics очакват почти 161 млн. продажби на световния пазар на таблети през 2020г. Колкото по-дълго продължи епидемичната обстановка, толкова по-вероятно е да продължат високите продажби на този тип устройства.
Едва ли е изненадващо, че в контекста на пандемията се търсят предимно таблети с големи дисплеи, съобщава AndroidHeadlines. Прогнозите на анализаторите са над 56% то всички продадени таблета да бъдат с размери, които надвишават 10 инча.
Любопитното е, че така за първи път глобалния пазар ще се доминира от предложения с такъв размер. Ако всичко върви по план тази цифра ще премине границата от 65% в следващите пет години. Това е красноречиво доказателство за липсата на бъдеще при таблетите с по-компактен форм фактор.
Аpple са доминиращ бранд в този сегмент и също вече се ориентираха към по-големите устройства. Хибридните модели съчетаващи функции на таблети и лаптопи ще регистрират ръст от 10% през настоящата година.