Samsung и Huawei са най-активните производители в разработката на гъвкави смартфони през последните две години. Трябва да отбележим също и Motorola, които вдъхнаха нов живот на класическия „Clamshell“ дизайн с Motro Razr (2019).
Големият интерес на потребителите накара Samsung да представят собствен конкурент с подобна визия, който се казва Galaxy Z Flip. В същото време Huawei продължават да инвестират сериозно в технологията, но плановете им вероятно ще се забавят заради търговските санкции на САЩ.
Конкуренцията при гъвкавите смартфони ще се задълбочава тепърва, което е добра новина за нас потребителите, тъй като ще редуцира цената на устройствата. В момента това е най-големият проблем на устройства като Samsung Galaxy Z Fold 2 и Huawei Mate Xs.
Навлизането на други производители с Android ще ускори поевтиняването на гъвкавите смартфони и вероятно ще вдъхнови още по-атрактивни дизайни. Eксперти на Dispay Supply Chain Consultants (DCSS) публикуваха официално своята прогноза за развитието на тази пазарна ниша през 2020г.
Според тях Samsung ще се превърне в едноличен лидер в сегмента на гъвкавите смартфони и ще генерира над 80% от всички продажби. Водещият фактор е атрактивното портфолио, което компанията иска да изгради и иновациите, с които се опитва да диференцира своите продукти. Проблемите на Huawei също се отразяват положително на стратегията на компанията.
Санкциите на американското правителство могат да отложат премиерата на Huawei Mate X2, който се очакваше да видим през октомври. Невъзможността да купуват свободно хардуер от партньорите в САЩ определено ще създава сериозни проблеми за китайския бранд.
При всички положения Samsung ще положат усилия да се възползват максимално от ситуацията. Прогнозите на DSCC предвиждат компанията да продаде повече от 4 млн. устройства с гъвкави дисплеи на пазара до края на 2020г.
Първоначалните реакции към Samsung Galaxy Z Fold 2 на корейския пазар са доста оптимистични и вероятно ще допринесат сериозно за бъдещия успех на този смартфон.