Тайната падна: Ето как ЕС ще убие автомобилите с двигатели с вътрешно горене

Европейският съюз (ЕС) ще разкрие амбициозния план за ограничаване на вредните емисии, който няма да остави сектор от икономиката непроменен и ще въведе по-стриктни изисквания към индустриите, пише Bloomberg, цитирана от money.bg.

Според климатични изисквания, заложени до 2030 година, европейските автомобилни производители ще трябва да отговорят на новите строги стандарти, които може да „пенсионират“ окончателно двигателите с вътрешно горене.

Ако новата стратегия бъде одобрена, вредните емисии в рамките на ЕС трябва да бъдат намалени с 55% от нивата им през 1990 година, става ясно от документ, подготвян от Европейската комисия (ЕК) и цитиран от Bloomberg. Приетите само 6 години по-рано цели бяха за ограничаване на емисиите с 40%.

„Постигането на целта от 55% намаляване на емисиите ще се превърне в значително инвестиционно препятствие за европейската индустрия, услуги, транспорт и енергиен сектор“, се казва в документа.

Постигането ѝ изисква постепенното заместване и напълно спиране от движение на конвенционалните автомобили за сметка на такива без вредни емисии. От ЕС ще предложат по-строги правила за емисиите, извърляни от колите и камионите от юни 2021 година.

Това включва намаляване с около 50% на изхвърляния въглероден диоксид на километър за колите към 2030 година в сравнение с 2021 година. В същото време делът на „зеления“ транспорт трябва да се увеличи до 24% през 2030 година от 7% през 2015 година. От друга страна авиокомпаниите и корабните компании ще трябва да увеличат употребата на нисковъглеродни горива.

Друга цел, заложена в него, е намаляването на зависимостта от глобалните търговски вериги и вноса. Със стимулирането на възобновяемата енергия ЕС има амбицията да ограничи вноса на горива с 100 милиарда евро за периода 2021-2030 година и с 3 трилиона евро до 2030 година.