Google винаги са били обект на сериозни критики заради начина, по който съхраняват личните данни на потребителите. Някои разследвания срещу компанията са провокиран и от методите, с които опитва да популяризира своите продукти за сметка на конкуренцията.
ЕС вече стартираха антитръстови действия срещу Google, като сега технологичният гигант прикова вниманието и на представителите на Конгреса с САЩ.
Този път причината за недоволството е начина, по който Google промотират продуктите си в своята търсачка.
Специалисти на The Markup проведоха интересно проучване, за да разберат дали наистина приложенията на компанията доминират Google Search или предоставят повече свобоа на избор на крайните потребители.
За да стигнат до отговора се анализират 15 269 уникалния заявки за търсене генерирани от Google Trends и са извършени от iPhone X, съобщава mspoweruser.
Водещото заключение на експертите е, че линковете към собствените приложения и услуги разработвани от Google доминират изцяло страницата с резултатите от търсачката.
Конкретната информация ни разкрива че съдържанието свързано с мобилните приложения и услуги на Gоogle заема 62.6% от първата страница, която се зарежда като отговор на съответната заявка. Съотношението между данните и цялата страница достига до 41%, съобщава mspoweruser.
За сравнение съдържанието за конкурентни продукти не надвишава пропорции от 44.8% на първата страница и достига до едва 8.7% при AMP сайтовете, като цифрата е под 1%, когато става въпрос за реклама.
Любопитният експеримент също така показва, че резултатите показващи съдържание, което не е на Google автоматично се показва в средата или долната част в резултатите от търсачката. По този начин компанията поставя линкове към своите услуги на по-видимо място и така увеличава шансовете потребителите да ги изберат пред другите налични възможности.
Подобни практики в Google Search позволяват на компанията да създаде позиция, в която превъзхожда конкурентите си по отношение на информираността и достъпността на тяхните приложения.