Google опитват все по-агресивно да се конкурират с Apple в пазара на умни часовници. Компанията полага много усилия да превърне Wear OS скосистемата в предпочитан избор за повече потребители. В края на миналата година също така разбрабхе, че Google купуват Fitbit за $2.1 млрд.
Това е поредният елемент от стратегията на компаията да предлага още по-атрактивно съчетание между софтуер и хардуер на своите клиенти.
Aнтитръстовите регулатори на континента, обаче вече изразиха негативно отношение към придобиването. ЕС смятат, че възможността данните на Fitbit да се използват за таргетиране на реклами от Google не е удачна.
От своя страна Google защитиха делката, кат оразкриха, че компанията има едва 3% дял в пазара на умни часовници, докато Apple например притежава 29.3%. Именно заради това Fitbit не представлява толкова сериозна заплаха за конкурентните производители, смятат от Google.
Teхнологичният гигант дори предложи да не използва информацията генерирана от Fitbit, за да спази регулациите, които са валидни на европейския континент.
По този начин Google се надяват да сложат край на негативните критики в ЕС и да успеят да финализират сделката. Въпреки желанието на компанията да съдейства на органите, обаче могат да станат обект на поредното разследване на антитръстовите регулатори.
Представителите на Европейската комисия (ЕК) изглежда не одобряват първоначалните мотиви на сделката. В продължение на четири месеца се водят активни разследвания, които вероятно ще доведат до ново дело срещу Google, съобщава VentureBeat.
Вече са стартирали разговори с други компании, които оперират в същата сфера с идеята да се определи дали имат притеснения относно реализирането на сделката между Google и Fitbit. Именно мнението на конкурентните брандове ще бъде ключово при вземането на финалното решение.
Google са категорични, че сделката не нарушава законодателството, но тези твърдения тепърва ще бъдат подлагани на разследване и коментар от антитръстовите регулатори. Скоро ще разберем и дали EC ще одобрят финализирането на сделката.