Двете водещи операционни системи за смартфони имат множество различия и са фокусирани към предлагането на уникално преживяване на потребителите. Apple винаги са били известни с консервативния подход, който не позволява големи проблеми в кода на iOS, което гарантира сигурност и стабилност на софтуера.
В същото време собствениците на смартфони с Android могат да променят повечето от елементи от потребителския интерфейса, да добавят уиджети на началния екран, както и да изтеглят лаунчери от Google Play. Опциите за персонализация са едно от големите предимства на Android, което може да се каже за скоростта и интуитивния интерфейс на iOS.
Тези специфики разграничават потребителите на устройства с Android и iOS, но също така представляват ярък индикатор за различните екосистеми на двете компании. Последният доклад на Consumer Intelligеnce Research Partnership (CIRP) предлага интересен поглед върху начина, по който собствениците на смартфони възприемат любимите си брандове.
Данните разкриват, че лоялността при Android е по-висока от тази на iOS потребителите.
Изследването на CIRP открива, че потребителите на Android отчитат степен на лоялност към любимия си бранд от 91%, докато при Apple тази стойност е 86%. Трябва да отбележим също, че iOS устройствата се произвеждат от една компания, докато екосистемата от устройства с Android включва смартфони на огромен брой производители.
Другият любопитен факт е, че досега собствениците на iPhone винаги са демонстрирали по-висока лоялност от потребителите на Android. Eкспертите на CIRP oбясняват резултатите с активните усилия на Google да подобри възможностите на своята операционна система и да я направят по-полезна за всички.
Постоянните актуализации на интерфейса и непрестанното добавяне на нови функции, подобряващи сигурността и поддръжката за мултимедия са водещи за добрата оценка на потрeбителите към новите версии на Android. Именно наличието на повече опции за избор на модели от редица брандове е водеща причина за доста хора да предпочетат платформата.
Все пак броя на хора, които мигрират от Android към iOS е по-висок от тези, които изоставят iPhone за смартфон с Android.